Monday 15 November 2010

Љиљан у долу/The Lily of the Valley

Почетак мјесеца је код нас обиљежио 55.међународни београдски сајам књига а ја сам тим поводом, од своје браће добила на поклон књигу, наравно! Да сам се затекла на Сајму, тренутно једина из области белетристике коју бих пожељела да купим, била би књига Емира Кустурице "Смрт је непровјерена гласина". А то су могла да знају само моја браћа а да им и не кажем... Утолико више ће ова књига бити лијеп и вриједан додатак нашој новој кућној библиотеци.
Хтјела сам да и ја, на свој начин, допринесем том лијепом догађају и поставим књигу-монограм и неколико обиљеживача које сам урадила.

At the beginning of the November, we had 55th International Belgrade Book Fair and my brothers surprised  me with a book, of course. They knew, without asking me, that the only belletristic book I could desire was Emir Kusturica's book ( in free translation ) "Death Is Unverified Rumor". His book will be precious addition in our new library.
So, I wanted to contribute to this event with this post with a book-monogram and a few bookmarks I made.
Можда не изгледа тако, али ова слика је захтјевала баш доста рада. И, иако није нарочито гледана на Flickr-у, мени је једна од омиљених. Ово је моја верзија Балзаковог "Љиљана у долу". Лијеп, квалитетан, бордо повез са златотиском...Иако ми није његова омиљена,  сама књига ми је постала битна јер је била дио старе кућне библиотеке, једна од укупно три сачуване. Корице ове књиге су ми биле прва асоцијација за монограм који је требало љетос да урадим за своју пријатељицу, Љиљану ( мало симболике ), која је иначе професор српског језика и књижевности а и веома добар сликар.
И тако је проф Љиљана наручила од мене слику за њеног сестрића, Стефана, 15-огодишњака који гаји дивну особину да воли да чита. Необично лијепо! 
Углавном, проф.Љиљана је жељела да урадим монограм, да направим књижицу техником quilling-а, са неким дјечаком како би могла, на неки начин, да чини цјелину са сликом, такође монограмом, коју сам претходно урадила за Стефанову мајку.
Иначе ми је тешко да правим нешто за дјечаке, као да ми је избор мотива доста сужен, али, обзиром да овај дјечак носи тако снажно и моћно име, одлучила сам да направим моју верзију књиге, оне Балзакове, без quilling-а, са онолико листова колико Стефан пуни година, тј.15 и све у нади да ће се допасти и проф. Љиљани и Стефану.

Perhaps it doesn't look like, but it wasn't so easy to make this monogram. Although it's not much viewed on my Flickr  it's one of my favorite. This is my version of Honore de Balzac's "Lily of the Valley"book cover. Beautiful, high-quality, dark red binding of a book with gold printing...It's not my favorite Balzac's book by the book itself means a lot to me since it's been a part of an old home library, one out of three happily saved. When a friend of mine, Ljiljana ( meaning "Lily", just to add some symbolism ) who is a professor of Serbian language and literature and also a painter, asked me to make her a monogram, I instantly though of this specific book.
It was supposed to be a birthday gift for her nephew, Stefan, 15year old boy who loves to read. How extraordinary!
Anyway, prof Ljiljana wanted me to make a monogram, a book in quilling with a boy holding it, so it could be a nice set with another monogram I've made for Stefan's mother. 
It's a little bit difficult to make something for a boy, I don't have much ideas but since this particular boy carries a strong and powerful old name I decided to make my own version of Balzac's book without quilling, with 15 leaves ( having in mind how old is Stefan ) and with a fingers crossed that Ljiljana and Stefan would liked it.
И, наравано, мало обиљеживача...
And a few bookmarks...

5 comments:

Artes de Nágela said...

I know you had to donate enough time and talent to create the book version I'm sure Stephen and Ljiljana will enjoy. It was a great job. Good week

SUGANTHI said...

Your book monogram looks great. Very neatly done.

a paper {life} said...

Amazing work...I am sure he is going to love it

Philippa said...

It's great to see you quilling again, Suzana - there is some lovely work here!

Unknown said...

Thank you, girls. I'm very happy to see that you liked it.
Yes, it's great to come back to quilling after awhile.Thanks, Philippa.
Suzana